Nasi uczniowie na praktykach we Francji


Kwietniowa mobilność indywidualna w ramach otrzymanej przez naszą szkołę akredytacji Erasmus+ dała szansę aż czterem profilom klas naszego technikum odbycia praktyk zawodowych we Francji. Do lokalnych przedsiębiorstw Prowansji pojechali przyszli technicy weterynarii, architektury krajobrazu, urządzeń i systemów energetyki odnawialnej oraz żywienia i usług gastronomicznych.

Praktyki zawodowe o charakterze indywidualnym odbyły się w dniach 15 – 26 kwietnia, a ich partnerem były francuskie przedsiębiorstwa odpowiadające profilom kształcenia uczniów naszego technikum wyłonionym w procesie rekrutacji. Dzięki pozyskanej akredytacji programu Erasmus+, projekt nr 2023-1-PL01-KA121-VET-000130900 był dla 22 uczniów i 3 nauczycieli opiekunów całkowicie bezpłatny, finansowany ze środków Unii Europejskiej.

Celem projektu było stworzenie uczniom warunków do odbycia praktyk zawodowych w międzynarodowym środowisku, co umożliwiło z jednej strony poszerzenie nie tylko kompetencji zawodowych, ale i językowych, a z drugiej – nabranie doświadczenia w pracy w innych niż polskie przedsiębiorstwach. Celem było również zaangażowanie w mobilność uczniów ze zmniejszonymi szansami i zapewnienie atrakcyjnej formy praktyk nie zawsze możliwych do zrealizowania lokalnie.

W ramach mobilności nasi przyszli technicy weterynarii odbywali zajęcia w mini zoo. Był to twórczy okres dla młodzieży, która z wielką pasją podchodzi do opieki i leczenia zwierząt. Uczniowie poznawali poszczególne działania związane z czyszczeniem przestrzeni, pielęgnacją, a także z leczeniem koni, kóz, trzody chlewnej. Każdy z nich otrzymywał indywidualne zadania, które oswajały ich z bezpośrednią pracą przy zwierzętach.

Przyszli technicy urządzeń i systemów energetyki odnawialnej zaznajamiali się w ośrodku turystycznym z technologią ze swojej dziedziny. Zajmowali się m.in. kontrolą przyłączy elektrycznych, usuwali ewentualne usterki, zapoznawali się z budową głównej stacji zasilającej cały obiekt i poznali zasady bezpieczeństwa pracy przy urządzeniach operujących pod wysokim napięciem. Mieli również okazję przyjrzeć się z bliska wykorzystaniu zasobów energetycznych w obsłudze gastronomicznej linii technologicznej. Obiekt, na terenie którego pracowali, był ogromny, dlatego dla każdego uczestnika projektu, znalazły się wyzwania technologiczne.

Z kolei technicy żywienia poznali proces przygotowywania sali na przyjęcie gości, zgłębiali tajniki francuskiej kuchni, prowadzili serwis w sali restauracyjnej i – oczywiście gotowali potrawy. Uczniowie mieli wyznaczone zadania: dbanie o wygląd sali, przyjmowanie zamówień i przygotowywanie posiłków, które wykonywali rotacyjnie aby każdy uczestnik zagranicznych praktyk mógł je wykonywać.

Uczniowie technikum architektury krajobrazu poznali śródziemnomorską roślinność, kompozycje francuskich ogrodów i zajmowali się pielęgnacją terenów zielonych ośrodka wypoczynkowego (kosili trawniki, przycinali krzewy i porządkowali rabaty kwietne po zimie). Do ich zadań należała pielęgnacja żywopłotów, cięcia formujące i odmładzające grupy krzewów.

W weekend wolny od zajęć praktycznych uczniowie odwiedzili najciekawsze miejsca Lazurowego Wybrzeża - Niceę, Monte Carlo i Cannes, gdzie przez chwilę mogli się poczuć, jak gwiazdy. Poznali również piękno francuskiej flory oraz lokalnych mieszkańców, którzy obdarzyli uczniów i nauczycieli dużą życzliwością.

f9198ded-3a71-42bb-8279-af391f0cd442
f9198ded-3a71-42bb-8279-af391f0cd442
0d7719e4-2b2d-4962-b9a3-5b96e07e32e7
0d7719e4-2b2d-4962-b9a3-5b96e07e32e7
2
2
7cf2cf8b-5fc8-47e2-80b3-a54c405de15c
7cf2cf8b-5fc8-47e2-80b3-a54c405de15c
8
8
12
12
13
13
42d627c1-e6a0-42d7-89d2-324e5fcb139d
42d627c1-e6a0-42d7-89d2-324e5fcb139d
88f77d2e-b8fc-4fe3-bf91-a3935f60f431
88f77d2e-b8fc-4fe3-bf91-a3935f60f431
434618967_427635373232331_6928921495146470489_n
434618967_427635373232331_6928921495146470489_n
435187424_1383897372317618_6887668442143567610_n
435187424_1383897372317618_6887668442143567610_n
435361867_937798218011147_5661951654399868793_n
435361867_937798218011147_5661951654399868793_n
435865922_7697244046992953_6535747380547861776_n
435865922_7697244046992953_6535747380547861776_n
435869984_2202545966771546_8921292935066315713_n
435869984_2202545966771546_8921292935066315713_n
435894911_1099176978088650_2561266507270837652_n
435894911_1099176978088650_2561266507270837652_n
436427731_3623109031294921_7706567548298694952_n
436427731_3623109031294921_7706567548298694952_n
436466696_796023292409640_8273049799709602679_n
436466696_796023292409640_8273049799709602679_n
438196310_807093121313375_3594523934123883475_n
438196310_807093121313375_3594523934123883475_n
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18

Wyniki rekrutacji uczestników „Kształcenie rolnicze – unikalne praktyki Europejskie – EDYCJA 2023”

Technik architektury krajobrazu:

1. Trojak Emilia

2. Lachowska Lena

3. Kusyk Hanna

4. Kaczmarek Martyna

5. Pietraszko Lena

Technik weterynarii: 

1. Bogdziewicz Oliwia 

2. Jelińska Oliwia 

3. Maraszek Gabriela 

4. Korzeniowska Jagoda 

5. Rodak Agata 

6. Truszkowska Julia 

Technik żywienia i usług gastronomicznych:

1. Pezda Milena 

2. Pawlicka Dominika 

3. Domański Jakub 

4. Rudzik Anna 

5.  

6. Nowikowska Nikola 

Technik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej:

1. Czernecki Bartosz 

2. Mazurek Wiktoria 

3. Czarnecka Maria 

4. Mazurek Roksana 

5. Ciesielski Kacper 

Lista rezerwowa:

Technik architektury krajobrazu:

1. Iwanowska Zofia 

2. Fronczak Zuzanna 

3. Dębicka Vanessa 

4. Wesołowska Nikola 

5. Małkińska Dajana 

6. Andres Karolina 

7. Wesołowska Oliwia 

8. Nowak Dominika 

  Technik weterynarii:

1. Paprocka Aleksandra 

2. Bondyra Julia 

3. Górska – Dimitriadis Amelia 

4. Waskin Julia 

5. Lazar Natalia 

6. Sławecka Sandra 

7. Małecka – Grochowska Agata

8. Serdakowska Karolina 

9. Mazurek Eliza 

10. Konysz Szymon 

11. Półtorak Wojciech 

12. Bartosik Natalia 

Technik żywienia i usług gastronomicznych:

1. Skalska Agata 

2. Raduj Marcelina 

3. Bronka Maja 

4. Manikowska Milena 

5. Szuciak Wiktoria 

Technik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej:

1. Hryczyński Maciej 

2. Pych Fabian 

3. Cudak Wojciech 

4. Pawełczuk Gabriel Drod

zy uczniowie,

Mamy przyjemność ogłosić, że 5 marca 2024 roku rozpoczynamy nabór do nowego projektu międzynarodowego realizowanego w ramach programu ERASMUS+. Projekt pod tytułem „Kształcenie rolnicze - unikalne praktyki Europejskie - EDYCJA 2023" o numerze 2023-1-PL01-KA121-VET-000130900.

Celem projektu jest podniesienie wiedzy oraz umiejętności zawodowych uczestników. W ramach dwutygodniowych praktyk zawodowych w międzynarodowych warunkach, grupa 22 uczniów kształcących się na profilach technik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej, technik architektury krajobrazu, technik żywienia i usług gastronomicznych oraz technik weterynarii, będzie miała okazję zapoznać się z
funkcjonowaniem przedsiębiorstw i gospodarstw rolnych zagranicą.
Udział w projekcie przyczyni się do zdobycia kompetencji zawodowych, społecznych oraz kulturowych, a także zwiększy umiejętności komunikacyjne w języku angielskim.

Udział w projekcie jest bezpłatny. Szkoła zapewnia uczestnikom dwutygodniowy program praktyk zawodowych we francuskich przedsiębiorstwach, zakwaterowanie, pełne wyżywienie, transport, program kulturowy, opiekę mentorską, zajęcia przygotowawcze, certyfikaty potwierdzające nabyte kompetencje oraz ubezpieczenie.

Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółami projektu i składania formularzy zgłoszeniowych. Nabór trwa od 5 do 13 marca 2024 roku do godziny 12:00. Dokumenty APLIKACYJNE DOSTĘPNE NA STORNIE WWW SZKOŁY.
Śledźcie naszą stronę i media społecznościowe, aby być na bieżąco!

Serdecznie zapraszamy do udziału w tym wyjątkowym przedsięwzięciu!

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

INSTRUKCJA FORMULARZA

REGULAMIN REKRUTACJI

POWOŁANIE KOMISJI


W związku z brakiem odwołań od rekrutacji dotyczącej projektu Kształcenie rolnicze – unikalne praktyki europejskie – edycja 2022 Erasmus+ wstępna lista zakwalifikowanych uczniów pozostaje listą ostateczną.

W związku z faktem, iż w zawodzie technik rolnik zgłosiły się tylko cztery osoby, Decyzją Dyrektora Szkoły, dwie pierwsze osoby z listy rezerwowej zostały zakwalifikowane do projektu.

W przypadku ewentualnych zmian lista będzie aktualizowana na bieżąco.

 

Technik Architektury Krajobrazu:

  1. Woźniak Natalia
  2. Ludka Maria
  3. Kościelska Klaudia
  4. Hącel Emilia
  5. Rykała Paulina
  6. Czyżewska Zuzanna
  7. Zawada Nikola
  8. Półtorak Milena

Technik Rolnik:

  1. Sobkowiak Olaf
  2. Burak Kornel
  3. Niemyt Norbert
  4. Antoszków Nikodem                             

Technik Weterynarii:

  1. Wieczorek Alicja
  2. Radkiewicz Nikodem
  3. Mużył Weronika
  4. Gwit Julia                                          
  5. Majewska Natalia                                 .
  6. Domańska Maja
  7. Wołoszyn Szymon

Technik Żywienia i Usług Gastronomicznych:

  1. Marczak Agata
  2. Łapacz Hanna
  3. Parzuchowska Martyna
  4. Zarychta Maja
  5. Żmijak Jolanta
  6. Wójko Kinga

Lista rezerwowa:

  1. Orpel Weronika
  2. Gorzelna Małgorzata
  3. Sobalski Gracjan.
  4. Wesołowska Oliwia.
  5. Wesołowska Nikola
  6. Andres Karolina.
  7. Fronczak Zuzanna
  8. Sudaków Weronika
  9. Milka Estera
  10. Kaczor Mateusz
  11. Kadzińska Wiktoria

 


Szanowni Państwo,

Już wkrótce rozpoczynamy realizację kolejnego projektu międzynarodowego w ramach programu ERASMUS+. Przedsięwzięcie pod tytułem „Kształcenie rolnicze - unikalne praktyki Europejskie – EDYCJA 2022” o numerze 2022-1-PL01-KA121-VET-000056661 będzie realizowane już w maju tego roku.

Głównym celem projektu będzie podniesienie wiedzy oraz umiejętności zawodowych. Dzięki odbyciu dwutygodniowych praktyk zawodowych w międzynarodowych warunkach grupa 24 uczniów kształcących się w zawodach: technik rolnik, technik architektury krajobrazu, technik żywienia i usług gastronomicznych oraz technik weterynarii, zapozna się z funkcjonowaniem przedsiębiorstw i gospodarstw rolnych za granicą, procedurami oraz narzędziami wykorzystywanymi przy wykonywaniu określonych obowiązków zawodowych. Przyczyni się to w znaczącym stopniu do zdobycia kompetencji, które mogą zostać wykorzystane w dalszej edukacji, czy znalezieniu pracy. Potwierdzeniem nabytych kompetencji będą certyfikaty, które świadczyć będą o wartości zawodowej uczestników projektu.  Projekt przyczyni się również do zwiększenia kompetencji językowych, społecznych oraz kulturowych młodzieży. Dzięki realizacji działań przygotowawczych oraz samej mobilności uczniowie zwiększą swoje zdolności komunikowania się w języku angielskim. Celem projektu jest również zwiększenie świadomości kulturowej oraz społecznej, działania które zostaną zrealizowane pozwolą budować właściwe postawy społeczne, otwartość, tolerancję, odpowiedzialność a także pozwolą zaspakajać potrzebę poznawania świata i znajomości kultur europejskich. Projekt, aktywizować ma młodzież narażoną na wykluczenia społeczne z powodów ekonomicznych, geograficznych, społecznych czy osobowych. Udział w projekcie osób o zmniejszonych szansach zwiększy ich potencjał zawodowy i osobowy, ograniczając przy tym wpływ negatywnych czynników oraz ryzyko wcześniejszego porzucenia nauki. Celem projektu związanym z realizacją działań jest również zwiększenie potencjału zawodowego nauczycieli poprzez wymianę doświadczeń, obserwacje nowych metod dydaktycznych, zdobycie nowej wiedzy oraz doświadczeń związanych z kształceniem zawodowym, budowanie kompetencji z zakresu zarządzania projektami kadry administracyjnej, a także zwiększenie rozpoznawalności oraz prestiżu Szkoły, dzięki działaniom o charakterze międzynarodowym.

Wszystkie działania zrealizowane w ramach projektu mają przyczynić się do realizacji założonych potrzeb i celów. Realizacja projektu pozytywnie wpłynie na zaspokojenie zidentyfikowanych potrzeb, doskonalenie działań w rozpoznanych obszarach wymagających poprawy, a także osiągnięcie założonych celów wynikających z posiadanej przez szkołę akredytacji w sektorze kształcenie i szkolenia zawodowe.

Udział w przedsięwzięciu dla wszystkich zakwalifikowanych osób będzie bezpłatny, w ramach wsparcia szkoła zapewni:

- dwutygodniowy program praktyk zawodowych w greckich przedsiębiorstwach;

- zakwaterowanie wraz z pełnym wyżywieniem;

- transport do miejsca odbywania staży;

- atrakcyjny program kulturowy w czasie wolnym od pracy;

- opiekę mentorską;

- zajęcia przygotowawcze;

- certyfikaty potwierdzające nabyte kompetencje;

- ubezpieczenie;

Zapraszamy do śledzenia relacji. Wkrótce kolejne informacje oraz ogłoszenie zasad naboru do projektu.

FOMULARZ ZGŁOSZENIOWY

INSTRUKCJA DO FROMULARZA ZGŁOSZENIOWEGO

REGULAMIN REKRUTACJI